Ir al contenido


Foto
- - - - -

Si o no?


  • You cannot start a new topic
  • Por favor inicia una sesión para responder
87 respuestas en este tema

#81 Butter

Butter

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 500 mensajes
  • 24 topics

Escrito 07 diciembre 2013 - 01:21

L'esport i la politica han estat lligats des que es va convertir l'esport en una eina d'entreteniment per masses. Que eren els Jocs Olimpics de Berlin del 1936? O el Mundial jugat a Argentina durant la dictadura de Videla l'any 1978? O els piques bestials entre els EUA i la URSS en tots els esports on s'enfrontaven? O els plans de dopatge del bloc sovietic i el bloc capitalista per ser els putissims amos en els esports simplement com a arma de propaganda. O la mitica historia del Dinamo de Kiev que es van jugar el coll fotent-li una tunda al combinat de l'excercit d'ocupació nazi i que va inspirar la gran pel·licula "Evasión o Victoria".

 

Podria estar aixi fins demà, obviant casos com el que va suposar el Barça durant els 40 anys de dictadura o el referent que es ara mateix el St.Pauli o el que significa Bukaneros a Vallecas. 

 

 

Dir que l'esport i la politica no s'han de barrejar més que ser d'imbecils es voler tractar als altres d'imbecils. L'esport ha sigut una valvula d'escapament de moltissims conflictes politics que si no hagues sigut per l'esport haguessin acabat a trets i sang.

 

Mira, es que havía decidit no parlar més en aquest fil ni seguir el conflicte, però ho sento, no puc permetre llegit tantes tonteries juntes i quedarme de braços creuats.

 

Sembla que et confóns tu solet, barreges conceptes e idees, o potser es que no ho confons, sino que ets lo suficientment llest per dir les coses com t'interessen, i no com son.

 

Aquí ningú ha dit que no es barreja l'esport amb la politica. Tot el que has dit no es nou, desde els "piques" desde els USA amb la URSS, fins la tragica historia del Dinamo de Kiev. 

 

Pero ¿saps quina es la diferencia de tot lo que dius amb tot lo que estem comentant aquest fil? Doncs t'ho diré, que els que utilitzen els esports com a un ARMA POLITICA son els POLITICS. Sí, els mateixos politics que ens roben tots els dies, els mateixos politics que només per fer campanya electoral i creure's millor que els altres fan cualsevol cosa, com per exemple recolzar a un equip a un altre, segons els seus interessos. Els polítics son els que treuen el pit amb les victories d'Espanya, també a nivell de clubs es pot veure com s'utilitza el tema del barça i de les seleccions catalanes per fer "populisme" barat i tenir la gent de la seva part.

 

Això no es cap secret, tothom ho sap que aquella clase de gent, la cual considero de lo més repulsiu que es pot trobar, utilitzen els esports segons els convé, però tota la discusió no ha començat amb els polítics, sino més a nivell de club.

Tot ha vingut per dir que el club del Lleida no s'hauría de posar amb política, molts clubs son els que están al marge de la política i sempre queden bé, mai tenen problemes d'aquest tipus. Sí els polítics volen utiltzar els clubs per els seus interessos es el seu problema, però no al revés. Encara que també tenim altres casos com el Laporta, que va utilitzar la presidencia del Barça per després crear el seu propi partit polític, penós sincerament.

 

Repeteixo que son molts equips els que están al marge de la política i no fan comunicats oficials ni tampoc cap tipus de publicitat recolzant X o Y bando, i espero que el lleida formi part d'aquests equips. Com més indiferencia mostri amb el tema de política, més simpatitzants tindrà el club. En el moment que es posicioni cap a un cantó o a un altre, serà quan comenci a haver detractors (només cal veure la que s'ha liat per la tonteria de 2 estelades amagades) i perdre seguidors es l'ultim que ens convé ara mateix.

 

 

Visca el Lleida!!


  • o han agraït

#82 xinxi01

xinxi01

    Veterà del forum.

  • Moderadors
  • 6.840 mensajes
  • 3 topics

Escrito 07 diciembre 2013 - 07:34

Ignoro completament quins tipus de coneixements sobre historia i sociologia politica que tens pero pel que vec no en tens ni idea, ja que sempre dius el mateix i els teus arguments no tenen cap fonament tret del "per que jo ho dic i ho crec aixi" aixi que discutir amb tu o amb el Samirlof sobre aixo es com parlar amb el Paco Maruhenda: perdre el temps. I com que no m'agrada perdre el temps acabare aqui, ja que segurament me respondras amb el que et donara la gana barrejant conceptes sense cap argument solid.

 

Tens un discurs simplista i buit, digne del "Manolo" de Bar que llegeix les portades dels diaris i enlloc de fer una analisi i aprofundir diu: "Son todos unos mamones!" i es queda tan ample. Fa l'efecte que en la teva vida t'has preguntat el perque de les coses, l'esport es dels pocs reductes tribals que ens queden a les societats modernes, pertanyença a un col·lectiu, a un grup que te uns trets que t'indentifiquen i que el fan diferent, i cada club per coses de la geografia i de la seva historia te uns trets politics propis que son inevitables i innats en ell, ves al Sant Andreu i digues-los que es treguin la senyera de la samarreta que es fer politica i ja veuras on t'envien, o ves als aficionats de la USAP a dir-los que no han de lligar el seu club amb politica que segurament es riuran de tu d'aqui a Madagascar.

 

Els politics no fan politica, la politica la fa la gent els politics només la gestionen, pero la politica la fem nosaltres ja que esta implicita en tot el que fem, la gran majoria de canvis historics han sigut per que la gent ha fet politica i han canviat les coses per ells mateixos no pas pels politics. Es la gent qui derroca dictadures i qui les aixeca, es la gent qui construeix murs i els tomba, es la gent qui dona identitat als territoris i entitats per les quals es senten representats.

 

I el Lleida t'agradi o no va ser un club fundat per la Joventut Republicana, un club en un territori on es va patir molta repressió i un club que donada la seva situació geografica ha hagut de buscar una identitat, i com be sabras els clubs al ser entitats abstractes reben la identitat per part dels seus aficionats i esta clar quina ha sigut la identitat que els aficionats del Lleida li han donat al nostre club al llarg dels anys. El Lleida es un club català i catalanista com la gran majoria de la seva afició, i com a club amb identitat catalana aquest ha d'estar al costat de Catalunya per respecte a la majoria de la seva afició i per respecte al seu territori. Que després a alguns us agradi o no es una altra cosa.

 

L'altre extrem es l'identitat que ha tinguit historicament l'Espanyol, identitat que evidentment ha estat donada pels seus aficionats.



#83 Butter

Butter

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 500 mensajes
  • 24 topics

Escrito 08 diciembre 2013 - 12:23

Ignoro completament quins tipus de coneixements sobre historia i sociologia politica que tens pero pel que vec no en tens ni idea, ja que sempre dius el mateix i els teus arguments no tenen cap fonament tret del "per que jo ho dic i ho crec aixi" aixi que discutir amb tu o amb el Samirlof sobre aixo es com parlar amb el Paco Maruhenda: perdre el temps. I com que no m'agrada perdre el temps acabare aqui, ja que segurament me respondras amb el que et donara la gana barrejant conceptes sense cap argument solid.

 

 

Quina gran diferencia amb el que tu em dius, que portes pàgines parlant del mateix, i sempre caus en el mateix error, aixi que t'ho discutiré punt per punt, potser aixi ho pots arrivar a entendre una mica més el que et vull dir (tot i que ho dubto, amb pensaments tant tancats com el teu pot es pot fer).

 

 

Tens un discurs simplista i buit, digne del "Manolo" de Bar que llegeix les portades dels diaris i enlloc de fer una analisi i aprofundir diu: "Son todos unos mamones!" i es queda tan ample. Fa l'efecte que en la teva vida t'has preguntat el perque de les coses, l'esport es dels pocs reductes tribals que ens queden a les societats modernes, pertanyença a un col·lectiu, a un grup que te uns trets que t'indentifiquen i que el fan diferent, i cada club per coses de la geografia i de la seva historia te uns trets politics propis que son inevitables i innats en ell, ves al Sant Andreu i digues-los que es treguin la senyera de la samarreta que es fer politica i ja veuras on t'envien, o ves als aficionats de la USAP a dir-los que no han de lligar el seu club amb politica que segurament es riuran de tu d'aqui a Madagascar.

 

 

Abans he parlat de que hi ha molts clubs que estàn al marge de la política, al no englobar al 100% està clar que hi ha casos que no els importa declarar de manera oficial la seva postura cap a una possible independencia de catalunya. Realment desconec el cas del Sant Andreu més enllà de que pugui portar una camiseta amb la senyera (cosa que no indica res absolutament, son els colors del seu escut i de catalunya), però per exemple la UE Llagostera si s'ha implicat més en aqueste tema, com es pot veure amb una camiseta que van portar en un partit de copa de catalunya.

 

llagostelada_3.jpg

 

Cosa que a mi no em molesta gens, més absolutament igual el que faiguin els demés clubs, jo només parlo del nostre.

 

 

Els politics no fan politica, la politica la fa la gent els politics només la gestionen, pero la politica la fem nosaltres ja que esta implicita en tot el que fem, la gran majoria de canvis historics han sigut per que la gent ha fet politica i han canviat les coses per ells mateixos no pas pels politics. Es la gent qui derroca dictadures i qui les aixeca, es la gent qui construeix murs i els tomba, es la gent qui dona identitat als territoris i entitats per les quals es senten representats.

 

 

¿Els polítics no fan la politica? ¿Que la gent es la que fa la política? Esta clar que encara hi ha gent ingenua que creu amb la "democracia" del nostre sistema. Els politics son els que tenen el poder dels mitjans de comunicació, fet que aprofiten perfectament per manipular a la gent com ells volen per continuar estant al poder. Per això estem com estem, que els dos últims partits polítics ens han deixat arruinats i et puc assegurar que a les properes eleccions continuaràn sent els més votats, i no precisament perqué s'ho haiguin guanyat, sino perqué tenen un pressupost més elevat i poden arrivar a més població.

Aixi que no em diguis que es la gent la que fa política, tots saben com se la gasten la casta política del nostre estat, no se'n salva cap. 

 

 

I el Lleida t'agradi o no va ser un club fundat per la Joventut Republicana, un club en un territori on es va patir molta repressió i un club que donada la seva situació geografica ha hagut de buscar una identitat, i com be sabras els clubs al ser entitats abstractes reben la identitat per part dels seus aficionats i esta clar quina ha sigut la identitat que els aficionats del Lleida li han donat al nostre club al llarg dels anys. El Lleida es un club català i catalanista com la gran majoria de la seva afició, i com a club amb identitat catalana aquest ha d'estar al costat de Catalunya per respecte a la majoria de la seva afició i per respecte al seu territori. Que després a alguns us agradi o no es una altra cosa.

 

L'altre extrem es l'identitat que ha tinguit historicament l'Espanyol, identitat que evidentment ha estat donada pels seus aficionats.

 

 

El lleida es un club català, hi estic totalment d'acord. I també estic de part teva quan dius que ha d'estar del costat de Catalunya, faltaría més. Estic orgullós de ser Català i també de que el meu equip de futbol tingui com a segona equipació la senyera, aixi que no vinguis dient "Que després a alguns us agradi o no es una altra cosa.", com he dit abans sembla que et confons. Si per creure amb una bandera que te una estrella et creus més català que els demés (dels cuals m'inclueixo) tens un problema.



#84 samilof

samilof

    Un crack del Lleida

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 4.563 mensajes
  • 102 topics

Escrito 08 diciembre 2013 - 12:42

Ignoro completament quins tipus de coneixements sobre historia i sociologia politica que tens pero pel que vec no en tens ni idea, ja que sempre dius el mateix i els teus arguments no tenen cap fonament tret del "per que jo ho dic i ho crec aixi" aixi que discutir amb tu o amb el Samirlof sobre aixo es com parlar amb el Paco Maruhenda: perdre el temps. I com que no m'agrada perdre el temps acabare aqui, ja que segurament me respondras amb el que et donara la gana barrejant conceptes sense cap argument solid.

 

Tens un discurs simplista i buit, digne del "Manolo" de Bar que llegeix les portades dels diaris i enlloc de fer una analisi i aprofundir diu: "Son todos unos mamones!" i es queda tan ample. Fa l'efecte que en la teva vida t'has preguntat el perque de les coses, l'esport es dels pocs reductes tribals que ens queden a les societats modernes, pertanyença a un col·lectiu, a un grup que te uns trets que t'indentifiquen i que el fan diferent, i cada club per coses de la geografia i de la seva historia te uns trets politics propis que son inevitables i innats en ell, ves al Sant Andreu i digues-los que es treguin la senyera de la samarreta que es fer politica i ja veuras on t'envien, o ves als aficionats de la USAP a dir-los que no han de lligar el seu club amb politica que segurament es riuran de tu d'aqui a Madagascar.

 

Els politics no fan politica, la politica la fa la gent els politics només la gestionen, pero la politica la fem nosaltres ja que esta implicita en tot el que fem, la gran majoria de canvis historics han sigut per que la gent ha fet politica i han canviat les coses per ells mateixos no pas pels politics. Es la gent qui derroca dictadures i qui les aixeca, es la gent qui construeix murs i els tomba, es la gent qui dona identitat als territoris i entitats per les quals es senten representats.

 

I el Lleida t'agradi o no va ser un club fundat per la Joventut Republicana, un club en un territori on es va patir molta repressió i un club que donada la seva situació geografica ha hagut de buscar una identitat, i com be sabras els clubs al ser entitats abstractes reben la identitat per part dels seus aficionats i esta clar quina ha sigut la identitat que els aficionats del Lleida li han donat al nostre club al llarg dels anys. El Lleida es un club català i catalanista com la gran majoria de la seva afició, i com a club amb identitat catalana aquest ha d'estar al costat de Catalunya per respecte a la majoria de la seva afició i per respecte al seu territori. Que després a alguns us agradi o no es una altra cosa.

 

L'altre extrem es l'identitat que ha tinguit historicament l'Espanyol, identitat que evidentment ha estat donada pels seus aficionats.

 

Primer de tot, gracies per referirte a mi com a historiador :sisi:

 

Després, dir-te que lo que dius (que t'he subrallat i posat en negreta), ho puc dir també de la teva persona.

 

Tinc moltisims coneixements i coses que parlar sobre aquests temes, pero algun dia quedem al palacio oriental de fleeming i parlem alli, perque escriure tan em ralle mol, pero t'aseguro que tinc molts arguments per parlar de la historia d'espanya i tot el que ha pasat desde l'any 1800, que no et dic que sol tinc jo la rao, ni cap dels 2 bandols te la rao unica, jo se tot el que han fet els 2 badols, no hi ha un sant i un pecador. Ho se tot perque ho he estudiat i se que es el que han fet malamen els 2 bandols, també se que la represió franquista va ser desmesurada, ho se tot (perdoneume per la expresió, no dic que ho se tot com molts pensareu ara, mira aquet va de puto amo, simplement es per a que la gent no es pensi que sol conto algo perque no se res sobre molts temes, cosa que no es aixi), pero no cal torna a comensar el debat ideologic, cadascu pensa el que pensa, uns volen ser independents i d'altres no. Aqui s'ha mesclat  historia del biaprtidisme, guerra civil, independencia, etc.. s'hauria de fer una taula rodona i dicutir amb respostes argumetnades, el foro no es lloc ja que s'ha d'escriure un colló, i molts cops el que un vol dir, cuan es transmet per escrit, canvie el significat del que realment vol dir o es poden fer moltes interpretacions. No hi ha res com parlar cara a cara.



#85 samilof

samilof

    Un crack del Lleida

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 4.563 mensajes
  • 102 topics

Escrito 08 diciembre 2013 - 12:44

També vui dir-te això que ha dit el company Butter.

 

El lleida es un club català, hi estic totalment d'acord. I també estic de part teva quan dius que ha d'estar del costat de Catalunya, faltaría més. Estic orgullós de ser Català i també de que el meu equip de futbol tingui com a segona equipació la senyera, aixi que no vinguis dient "Que després a alguns us agradi o no es una altra cosa.", com he dit abans sembla que et confons. Si per creure amb una bandera que te una estrella et creus més català que els demés (dels cuals m'inclueixo) tens un problema.

 

 

Jo no em canso de repetir-ho, em sento catala i sempre m'ho sentire, he nascut a Lleida, visc a Lleida, i treballare a Lleida, ho faig tot a la meva terra, i també em sento Espanyol, pero aixo no fa que deixi de ser català com el que més, qui ho vol entendre o enten i qui no no, no hi ha més tema que buscar.
 



#86 samilof

samilof

    Un crack del Lleida

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 4.563 mensajes
  • 102 topics

Escrito 08 diciembre 2013 - 12:46

Ara et dono la meva opinio PERSONAL.

 

Jo no m'he queixat ni he demanat que treguin estealdes de cap lloc, simplement vaig dir que no ho trobo correcte, (a part de la meva ideologia, que com ja he ditjo no vui la independencia, pero aixo no ES SINONIM de ser facha, soc catala com qualsevol altre nascut a catalunya i estimo la meva terra, i em dol que hi hagi gent que no ho pugui entendre,  s'ha de entendre que la estelada no es cap bandera oficial, jo, soc molt legal, els que em coneixen ho saben, i ho dic aqui obertament, que si la estelada fos una bandera oficial no no diria absolutament res sobre el tema de la estelada, simplement podria dir si m'agrada o no, pero no reclamaria res més perque no tindria raó, tal i com mai he dit res sobre la bandera catalana ja que a mi em representa i m'estimo Lleida i la meva terra, i a mi personalment tampoc em faria res veure una bandera espanyola al camp d'esports, no l'aniria a cremar (i ara surtiran alguns radicals a dir que mai a la vida permitirien aixo, que es una falta de respecte, i aqui es cuan penso que aquests que pensen aixo son els més radicals, i despres volen donar llisons), jo soc dels que penso que cadascú pot anar amb la seva bandera oficial allí on vulgui, com si es a Madrid, pero ara obrirem un altre debat dien que alli ens la pendrien i clar aqui hem de fer el mateix amb les banderes Espanyoles, i aixo es el que a mi em fa vergonya, vergonya per part dels dos bandols) pero si que no m'agradaria gens veure banderes del toro, i dono el mateix argument que amb l'estelada, no es cap bandera oficial de res. Si fos legal pues tampoc m'agradaria pero callaria, com tampoc m'agradaria veure l'estelada encara que fos legal perque no em vui separar de Espanya (pero aixo es la meva ideologia interior i no puc dir res a ningú sobre la seva ideologia com ningú vol que li diguin res sobre la seva), pero també callaria perque seria una bandera oficial, i si algo es oficial NO HI HA RES a dir simplement pots opinar si ta'grada o no, pero res més, no pots prohibir rés, almenys per la meva part aquesta es la meva opinio i crec que esta ben explicada, i s'ha de respectar l'opinio de tothom.

 

Torno a posar questa resposta que vaig fer (en resposta a unes preguntes plantejades per l'usuari narmer, que solament jo he respos), ja que basicament l'argument de tot el fil ve per lo de les estelades a la propaganda oficial que el club va fer del aprtit del Betis. Aqui a dalt esta la meva opinio argumentada sobre el tema. I no hi ha res mes a dir, per la meva part almenys.



#87 CatisnotEsp1993

CatisnotEsp1993

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.141 mensajes
  • 0 topics
  • Ciutat o PoblacióBarcelona

Escrito 08 diciembre 2013 - 10:01

 

 

 

El Lleida es un club català i catalanista com la gran majoria de la seva afició, i com a club amb identitat catalana aquest ha d'estar al costat de Catalunya per respecte a la majoria de la seva afició i per respecte al seu territori. 

 

 

El lleida es un club català, hi estic totalment d'acord. I també estic de part teva quan dius que ha d'estar del costat de Catalunya, faltaría més. Estic orgullós de ser Català i també de que el meu equip de futbol tingui com a segona equipació la senyera, aixi que no vinguis dient "Que després a alguns us agradi o no es una altra cosa.", com he dit abans sembla que et confons. Si per creure amb una bandera que te una estrella et creus més català que els demés (dels cuals m'inclueixo) tens un problema.

 

Primer de tot dir que crec que per dues estelades camuflades entre una marea blava de seguidors del Lleida no calia muntar tot aquest numeret aconseguint deslluir un cartellàs que algú es va currar i que era impressionant. Més que res perquè aquest fet no representa cap posicionament oficial del club, de fet ells ja van deixar clar que no es decantarien ni a favor ni en contra de cap opció. Al meu entendre és simplement un petit detall (que passa desapercebut) que reflecteix part de l'afició del Lleida i dels símbols que es veuen cada partit al Camp d'Esports.

 

Dit això, veig que almenys tots estem d'acord en que el Lleida com a club català ha d'estar al costat del poble de Catalunya. Així doncs, si bé el club no s'ha de posicionar oficialment a favor de la Independència de Catalunya, si que s'ha de posar al costat del poble català que majoritariament vol decidir el seu futur polític col·lectiu. Per tant entenc que si el club per exemple s'adhereix al Pacte Nacional Pel Dret a Decidir (això inclou defensar que tant els partidaris del si com els del no puguin dir la seva) posant-se al costat de sindicats, col·lectius empresarials, socials, polítics, etc.., com a bons catalans que sou hi donareu suport no?



#88 brotao

brotao

    Member

  • Usuaris
  • PipPip
  • 28 mensajes
  • 0 topics

Escrito 08 diciembre 2013 - 07:53

El club no se tiene que posicionarse en el dret a decidir, el club se tiene que preocupar del temas deportivos!!!!!

 

FORA LA POLITICA DEL CAMP D'ESPORTS!!!!






0 usuario(s) estan leyendo este tema

0 miembros, 0 invitados, 0 usuarios anónimos