Ir al contenido


Foto
- - - - -

Lleidatà o lleidatanista


  • You cannot start a new topic
  • Por favor inicia una sesión para responder
26 respuestas en este tema

#1 bidekari

bidekari

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 930 mensajes
  • 0 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 01:31

En relació a l'enquesta que promou el Webmaster, a mí m'agradaria aclarir o puntualitzar un parell de coses:
a) Lleidatà es un gentilici que fa referència a totes aquelles persones o coses de Lleida i les seves comarques, d'una manera genérica.
b) Lleidatanista es un gentilici que fa referència a una condició o a un fet d'una persona o grup que profesa afició o suport a una filosofia, ideologia o institució lleidatana.

De la mateixa forma que no tots els barcelonins son barcelonistes, ni tots els valencians son valencianistes, ni tots el mallorquins son mallorquinistes, per desgràcia nostra no tots els lleidatans son lleidatanistes.
Jo considero que la massa social i l'afició de l'U.E. Lleida, son LLEIDATANISTES, fins i tot per que part d'aquesta gent son de fora de les comarques de Lleida (Franja, Valls, l'Hospitalet, Saragossa, etc.)



SALUT, CONEIXIMENT I LLEIDA

#2 Demi

Demi

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 141 mensajes
  • 0 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 01:37

Aquest "gentilici" l'inventes tu?

#3 Demi

Demi

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 141 mensajes
  • 0 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 01:41

Estic d'acord amb quasi tot el que dius, porto temps legin-te i crec que ets un autèntic crack

Però no puc acceptar un altre nom que no sigui lleidatà.

:lol:

#4 bidekari

bidekari

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 930 mensajes
  • 0 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 01:52

Aquest "gentilici" l'inventes tu?


No, com ben be ha dit el Webmaster apareix en algunes publicacions. Jo l'he localitzat a:

- Història del Futbol a Lleida
VV.AA.
Pagès Editors
Lleida 1996

- La ciutat de l'oblit
Vidal Vidal Culleré
Pagès Editors
Lleida 1998.

Tu mateixa ho pots comprovar. Altra cosa és que ens agradi o no. Però té molt sentit. Per exemple, per a mi, el company Xikket, de Valls, no es lleidatà, es un vallenc lleidatanista; el company Aiespik es un saragossà lleidatanista, i d'altres de Vitoria, l'Hospitalet, etc. A l'inrevès, alguns amics meus son lleidatans, ben lleidatans t'ho asseguro, i no son lleidatanistes, per que l'U.E. Lleida, tant se'ls en fot.







SALUT, CONEIXIMENT I LLEIDA

#5 Demi

Demi

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 141 mensajes
  • 0 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 01:58

T'entenc perfectament, però em sembla una paraula malsonant que no m'agrada gens.....


Un que sent Lleida a la sang es LLEIDATÀ i un que sent el Lleida, considero que tb es LLEIDATÀ

Però em sembla perfecte el poder parlar sobre aquest tema, i mes quan veig que es d'acceptació general, però a mi no m'agrada


:lol: :P :lol: :wink:

#6 Guest__*

Guest__*
  • Anónims
  • 0 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 09:26

jo me quedo amb LLEIDETÀ!!!!! :wink:

#7 Nastiker_CAT

Nastiker_CAT

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 612 mensajes
  • 0 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 12:25

Lleidatanista 8O 8O 8O deu meu quin nom, hem quedo amb LLEIDATÀ!!!!

#8 Guest__*

Guest__*
  • Anónims
  • 9 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 12:29

Lleidatanista 8O 8O 8O deu meu quin nom, hem quedo amb LLEIDATÀ!!!!


Si tio, es com dir Tarragonista :wink:

#9 Nastiker_CAT

Nastiker_CAT

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 612 mensajes
  • 16 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 12:59

Lleidatanista 8O 8O 8O deu meu quin nom, hem quedo amb LLEIDATÀ!!!!


Si tio, es com dir Tarragonista :wink:


jejeje :lol:

#10 Ilerdense

Ilerdense

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 3.070 mensajes
  • 0 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 01:00

quines coses que ens arribem a inventar per assemblar-nos al Barça...

#11 Guest__*

Guest__*
  • Anónims
  • 0 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 01:10

quines coses que ens arribem a inventar per assemblar-nos al Barça...



xDDDDDDDDDDDDDD

#12 webmaster

webmaster

    Administrador

  • Administradors
  • 1.770 mensajes
  • 0 topics

Escrito 25 marzo 2005 - 01:14

Jo considero que la massa social i l'afició de l'U.E. Lleida, son LLEIDATANISTES, fins i tot per que part d'aquesta gent son de fora de les comarques de Lleida (Franja, Valls, l'Hospitalet, Saragossa, etc.)


A part la província de Lleida té els dies comptats així que lleidatans només ho acabaran sent els de Lleida capital.

T'entenc perfectament, però em sembla una paraula malsonant que no m'agrada gens.....


No trobo que sigui més mal sonant que recreativista, osasunista, cordovesista.. us sona malament perquè ho heu sentit poc, :D

Si tio, es com dir Tarragonista :wink:


Però ells ja diuen Nastiquers, almenys tenen un mot per definir als seus aficionats

#13 gERard_LlEiDaTa

gERard_LlEiDaTa

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 75 mensajes
  • 0 topics

Escrito 26 mayo 2005 - 08:12

lleidata

#14 Tucho

Tucho

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 6.500 mensajes
  • 0 topics

Escrito 26 mayo 2005 - 08:22

Si no tenim nom es lleidatanista perque els de tarragona son nastikers ja an trobat el nom..... jo em nego que un de barcelona (am tot el carinyo als foreros) sigui lleidatà... lleidatà som els que nasquem o vivim aqui. I lleifdatanista es la gent que anima al lleida

#15 Peris

Peris

    Junior Member

  • Usuaris
  • Pip
  • 5 mensajes
  • 0 topics

Escrito 27 mayo 2005 - 10:48

Això de "lleidatanista" sona horrible, però fer servir "lleidatà" tampoc és massa apropiat.

Jo crec que el correcte és dir "aficionat/aficionada a la UE Lleida", per llarg que sigui... :?

#16 Tucho

Tucho

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 6.500 mensajes
  • 3 topics

Escrito 27 mayo 2005 - 11:46

Si ets del barsa ets barceloní? jo no soc barceloní soc barcelonista o culé o afcionat del barsa pero lleidatà som els que vivim o neixem aqui

#17 virtualnastic

virtualnastic

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 337 mensajes
  • 0 topics

Escrito 27 mayo 2005 - 01:25

Llavors per exemple els de l'atletico de madrid els haurien de dir madridistes pq son de madrid. A Tarragona no ens identifiquem per Tarragona sinó pel nastic pero encara seria potjor dir nastikenista.

#18 bidekari

bidekari

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 930 mensajes

Escrito 27 mayo 2005 - 07:04

Llavors per exemple els de l'atletico de madrid els haurien de dir madridistes pq son de madrid. A Tarragona no ens identifiquem per Tarragona sinó pel nastic pero encara seria potjor dir nastikenista.


Madridista es un gentilici que se'l va apropiar la massa social i simpatitzant del Real Madrid. Els de l'Atletico es diràn com vulguin, però no es poden anomenar madrilenys, per que si no ¿que serien els "colchoneros" d'Extremadura, de Castilla-Leon, etc? I a Tarragona, hi han tarragonins que son del Nastic (nastiquers) i tarragonins que no ho son (barcelonistes, madridistes, deportivistes, betics, sevillistes, etc.).
Jo crec que està molt clar. Altra cosa es que el terme agradi o no.


SALUT, CONEIXIMENT I LLEIDA

#19 AssistentdeWord

AssistentdeWord

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 2.025 mensajes

Escrito 27 mayo 2005 - 09:53

HEM QUEDO AMB LLEIDATA

8O 8O 8O VAIA INVENCIO LLEIDATANISTA ES UNA XORRADA 8O 8O 8O

#20 Dimoniet

Dimoniet

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 290 mensajes

Escrito 18 septiembre 2005 - 01:15

Ido es veu ke bidekari te rao... Lleidata es una persona de Lleida, no del Lleida; al igual ke els del Mallorca som Mallorquinistes, no Mallorquins. No?
(i no pot ser ke sigui Lleidanista? xD)




0 usuario(s) estan leyendo este tema

0 miembros, 0 invitados, 0 usuarios anónimos