Ir al contenido


Foto
- - - - -

Què passarà amb la Lliga?


  • You cannot start a new topic
  • Por favor inicia una sesión para responder
173 respuestas en este tema

#1 Calderon

Calderon

    Canyo i gol

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.631 mensajes
  • 37 topics
  • Ciutat o PoblacióBaix Segre

Escrito 15 abril 2020 - 08:03

Fa força dies que es parla sobre si la lliga ha d'acabar-se o no, si han d'haver-hi PO, descensos i mil històries més. Doncs bé, segons la web www.lasegundab.es, ahir (14 abril) sembla que la RFEF va decidir tot això: 

  • La Lliga es donaria per finalitzada. 
  • No hi haurà descensos de Segona B a Tercera, ni de Tercera a Regional, per tant, a la 20-21, la Segona B tindria 98 equips.
  • Hi haurà un Play Off "express", que podria ser a seu única (entenc que vol dir en plan mundialito), partit únic i porta tancada. 

Falta el vist-i-plau del Consejo Superior de Deportes, però si això ho han decidit les Territorials + AFE + RFEF, dubto que ningú s'hi oposi. A més a més, ningú ha dit qui farà el Play Off: els 4 primers classificats d'ara o de final de primera volta? els 10 primers? només els líders? 

 

Entenc que la situació és excepcional i dramàtica, però estem segurs que la solució és un cinquè grup de Segona B? No era una oportunitat irrepetible per solucionar, d'una vegada per totes l'organització d'aquest pou econòmic i esportiu que és la segona B? Trobo que un cinquè grup és, precisament, el contrari que s'havia de fer. En resultarà una categoria encara menys competitiva però en la que serà més difícil ascendir i segur que (encara menys) ingressos.

 

Personalment trobo que el model anglès és un model d'èxit, més igualitari per tots els clubs i molt més just. La lliga espanyola hauria de ser quatre categories professionals: primera, segona, tercera i quarta, amb ascensos/descensos dels dos o tres primers/últims, amb ingressos de TV proporcionals i els filials a una lliga pròpia. A partir d'aquí grups territorials de semiprofessionals amb lliguetes i aquestes històries. Tindries una competició més atractiva i més fàcil d'entendre. No té cap sentit el sistema de PO actual i això resta atractiu. 

 

No sé, què en penseu? 



#2 escacimat

escacimat

    Advanced Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 39 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 01:03

Jo penso que la Lliga s'ha d'acabar sigui quan sigui, no tots els equips han jugat contra els mateixos. De fet a nosaltres ens han de venir el Sabadell i el Cornellà, dos rivals directes, i hem d'anar a Barcelona i Castellon (els 4 ocupen play-off i els tenim a una distància mínima)

A part es premia als que han fet la feina malament durant tota la temporada al no haver descensos.

Espero que la reunió vagi malament. 98 equips a la categoria seria un caxondeo.

Una altra opció seria crear una categoria intermitja entre 2a i 2b, i que la 2b passes a ser 3a i 3a fos 4a.



#3 beep

beep

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 926 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 02:10

Jo tambe penso que s' ha d'intentar acabar la temporada, i sino és possible; la declararia nula. Crec que el que no es pot fer és el que s'està dient, premiar als 4 primers ja que els equips no han jugats contra els mateixos rivals ni premiar aquells que estan en descens...i total, per acumular encara més equips en aquesta categoría. Si es decideix acabar tal com està, si hi han ascensos tambe ha d'haver-hi descensos.



#4 samilof

samilof

    Un crack del Lleida

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 4.563 mensajes
  • 102 topics

Escrito 15 abril 2020 - 04:50

La lliga no s'acabara, i es lo més logic. Ni s'ha d'allargar xk llavors comences la seguent en mal peu i aixo es una bola que podria seguir així sempre.

Dit això, lo més just, sota el meu punnt de vista es donar per NULA la temporada. Tot lo antre, invents del tebeo.



#5 iribar

iribar

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.270 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 06:26

Dona per nula la temporada no serie just, ja equips que han fet la feina i altres no tant i a portat un enorme gasto.

Jo el que farie es donar lliga acabada, amb ascens directe als campions de cada grup i tambe que hi hagues descensos. fer un cinque grup tambe me semble bastant penos. el castellon cap a segona a, i els 4 ultims a baixar, mes els dos pitjors equips en el lloc 16.

 

4 grups ja son masses, 5 grups es fer que aquesta categoria no sigui atractiva. lo ideal 2 grups, mes competencia i mes nivell

 

I si fan play-offs que sigui entre los 4 primers, que per algo estan en los 4 primers llocs ara per ara. lo que me semble tambe injust es partits a camp neutral i porta tancada, per axo millor los campions ascens directe i avall.

 

Per cert algu sap algo si los socis o abonats, els hi tornaran los diners o be preus mes asequibles la propera temporada?



#6 samilof

samilof

    Un crack del Lleida

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 4.563 mensajes
  • 102 topics

Escrito 15 abril 2020 - 06:31

Tampoc es just, sota el meu punt de vista, tancarla i fer playoffs en la situacio actual, perque equips que ara van 5, 6 i 7ens, que també s'han gastat diners, també podrien haver optat al PlayOff si la Lliga s'hagues acabat de forma ordinaria.

 

Per tant, repeteixo, es el meu punt de vista, lo més just a nivell comú, es donar per nula la temporada (ni ascensos ni descensos) i que cada equip es refaci com bonament sapigui o pugui.

 

P.D: opinions personals apart, al final pasara el que vulgui la federació. 



#7 iribar

iribar

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.270 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 06:37

si jo fos el president del castellon, clarament amb negarie a fer play off contra un 8 clasificat per exemple. amb aquest cuento, un 7 o un 8 pot plantarse a segona a de manera injusta crec. 



#8 iribar

iribar

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.270 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 06:40

Les semifinals:

 

Castellon - Cornella 

 

Barcelona B- Sabadell

 

La final:

 

guanyador a-guanyador b

 

pero haurie de ser a partit unic i en el camp del millor clasificat.



#9 beep

beep

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 926 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 06:59

Estic d'acord amb Samilof, o s'acaba la temporada que ho vec complicat o es dona per nula. Però no pot tenir el mateix premi aquell equip que porta tota la temporada en descens que aquell que ha estat lluitant per les posicions de dalt. Si hi ha ascens, hi ha descens. Casualment tots els equips que no volen que es reprengui la lliga són els que estan lluitant per no descendre..



#10 iribar

iribar

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.270 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 07:13

Estic d'acord amb Samilof, o s'acaba la temporada que ho vec complicat o es dona per nula. Però no pot tenir el mateix premi aquell equip que porta tota la temporada en descens que aquell que ha estat lluitant per les posicions de dalt. Si hi ha ascens, hi ha descens. Casualment tots els equips que no volen que es reprengui la lliga són els que estan lluitant per no descendre..

Bueno axo es logic, tothom mire per los seus interesos. si per exemple lo Lleida anes primer, segur que molts diriau que los campions de grups ascens directe.

Dona per nula la temporada me semble patetic ja que s'han jugat 28 jornades, no 4-5 solament. no es normal que el castellon i el oriola tinguin el mateix premi. ademes me semble que axo anira per llarg i dubto molt que es juguin fins i tot los play-offs.

 

 

Jo soc seguidor del @Lleida_Esportiu pràcticament des que vaig néixer i considero que no té cap dret a reclamar participar al play-off si la lliga no es pot acabar. I em fot, però s'ha d'acceptar i no mirar cadascú per interessos personals.



#11 Calderon

Calderon

    Canyo i gol

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.631 mensajes
  • 37 topics
  • Ciutat o PoblacióBaix Segre

Escrito 15 abril 2020 - 07:30

Tot això es un invent que no portarà res de bó. Crec que agafar el final de la primera volta seria el més just. Fer el play off i els descensos que toquin. Em sembla fatal el tema del 5e grup, això no cal. Una segona b de 96 equips? Pff!

#12 iribar

iribar

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.270 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 08:52

Tot això es un invent que no portarà res de bó. Crec que agafar el final de la primera volta seria el més just. Fer el play off i els descensos que toquin. Em sembla fatal el tema del 5e grup, això no cal. Una segona b de 96 equips? Pff!

si una segona b de 96 equips una gran cagada si fan axo al final



#13 beep

beep

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 926 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 09:22

 

Bueno axo es logic, tothom mire per los seus interesos. si per exemple lo Lleida anes primer, segur que molts diriau que los campions de grups ascens directe.

Dona per nula la temporada me semble patetic ja que s'han jugat 28 jornades, no 4-5 solament. no es normal que el castellon i el oriola tinguin el mateix premi. ademes me semble que axo anira per llarg i dubto molt que es juguin fins i tot los play-offs.

 

 

Jo soc seguidor del @Lleida_Esportiu pràcticament des que vaig néixer i considero que no té cap dret a reclamar participar al play-off si la lliga no es pot acabar. I em fot, però s'ha d'acceptar i no mirar cadascú per interessos personals.

 

Doncs no, si el Lleida anes 1r no demanaria l'ascens directe, doncs no és la ventatja que te l'acabar líder en una temporada normal, con lo qual tampoc l'ha de tenir en aquest cas. Jo el que penso és que s'ha de ser just, i que la temporada acabi igual pel que ha estat lluitant tota la temporada per les posicions de playoff que pel que ha estat tota la temporada en descens..doncs just no és. Probablement l'últim equip te opcions de salvar-se, però el 5e tambe de classificar-se pel playoff.. pel que va últim l'objectiu és salvar-se, pero pel 5e sera pujar a 2a..per exemple. Que fem, afavorim als que han estat a un nivell més baix aquesta temporada? Com a que no hi han prous equips a 2b, ampliem el número..? En fi, per mi hi han tres opcions:

 

1) acabar la temporada quan sigui (força complicat per no dir imposible)

2) declarar-la nula. (afavoreixes als que estan en descens, perjudiques als que estan en play-off..pero a aquells equips que hi estan ara, no es sap com hagues acabat la temporada..el prat estava en una ratxa ascendent per exemple, l'Andorra al contrari..)

3) Com diu Calderon, agafar la classificació que hi havia al finalitzar la 1ª volta, tot i que evidentment no es el mateix jugar com a local que com a visitant especialment contra segons quins equips..almenys assegures que tots han jugat contra els mateixos rivals,  i en aquest cas, tens 4 equips que fan playoff,4 en descens i  x que van a la Copa del Rey..



#14 EFAC_Hooligans

EFAC_Hooligans

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 554 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 09:56

Doncs jo el que veuria més lògic es fer un PO d'ascens entre els 8 primers de cada grup... i que puji el que guanyi aquell PO de cada grup. 



#15 EFAC_Hooligans

EFAC_Hooligans

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 554 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 10:01

Tot això es un invent que no portarà res de bó. Crec que agafar el final de la primera volta seria el més just. Fer el play off i els descensos que toquin. Em sembla fatal el tema del 5e grup, això no cal. Una segona b de 96 equips? Pff!

El que podrien fer també es crear una lliga entre 2aA i 2aB... d'un sol grup... amb els 5-6 primers de cada grup, per exemple.

 

Lliga de 20 equips: 4 pujen a 2aA i 4 baixen a 2aB (amb o sense PO).

Lliga de 24 equips: 4 pujen a 2aA i 8 baixen a 2aB (per compensar els equips del 7 al 18 que es quedarien a 2aB, fer una gran movilitat d'equips en aquesta categoria). Els ascensos de 2aB a aquesta nova categoria serien 8 anuals, el doble dels ascensos que hi ha a 2aA actualment...

 

Aleshores podrien pujar més equips dels normals de Tercera a 2aB...

 

Somiar es gratix...



#16 escacimat

escacimat

    Advanced Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 39 mensajes
  • 3 topics

Escrito 15 abril 2020 - 10:06

Si donen la Lliga per acabada, seria un gran error. A nosaltres ens treuen l'opcio de fer play-off, però als que estan en descens els donen una vida. O tots o ningú. Malauradament em sembla que la cosa quedarà tal i com l'han proposat. 

 

Al grup de Madrid, el cuer està a 20 punts de la salvació. Se l'ha de perdonar? El Logronés, que ja era campió virtual de grup, perd les 2 vides que tenia a un partit a vida o mort.

 

He llegit que volien fer 6 grups de 16 a 2b per l'any vinent. Ara tenen una oportunitat única de reestructurar el futbol estatal, i no la sabran aprofitar



#17 Calderon

Calderon

    Canyo i gol

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.631 mensajes
  • 37 topics
  • Ciutat o PoblacióBaix Segre

Escrito 16 abril 2020 - 07:41

[...]

 

Somiar es gratix...

 

Ja ho pots ben dir. Portem anys parlant de reformar els grups de segona B perquè 4 grups i 80 equips és una burrada sense sentit i quan tenim l'oportunitat... en posem un altre! De fet, ara llegeixo que s'estava parlant de DOS (!!!!) grups més, però amb lligues de menys de 20 equips. 


  • o han agraït

#18 nacho

nacho

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.191 mensajes
  • 0 topics

Escrito 16 abril 2020 - 08:11

L´única opció justa que veig es reprendre i acabar la temporada quan sigui (Septembre, Octubre, Novembre, etc...).

 

Modificar ara la competició per acabar-la rápidament no té sentit.

 

Força Lleida!



#19 Calderon

Calderon

    Canyo i gol

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.631 mensajes
  • 37 topics
  • Ciutat o PoblacióBaix Segre

Escrito 16 abril 2020 - 10:17

No podia fallar el detall de la  'nostra' directiva, aquest cop amb la complicitat de l'Olot, demanant un Play Off de 8 equips. Una altra cosa no serà, però de provar de treure suc de les pedres sí que en saben... 



#20 samilof

samilof

    Un crack del Lleida

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 4.563 mensajes
  • 102 topics

Escrito 16 abril 2020 - 12:52

La lliga esta acabada. No es fara res, ni PO ni de 4 ni de 8 ni a eliminatoria única. ESTA ACABADA

 

El que han de fer es espavilar-se per saber com començar la Lliga 20-21 perque no es segur que es pugui començar amb normalitat. A veure si desperten aquesta gent.






0 usuario(s) estan leyendo este tema

0 miembros, 0 invitados, 0 usuarios anónimos