Jump to content


Photo
- - - - -

Gibraltar reconeguda com a membre de ple dret de la UEFA


  • You cannot start a new topic
  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 GTS

GTS

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 3,037 posts
  • 8 topics
  • Ciutat o PoblacióCorró d'Avall / Sudanell

Posted 24 May 2013 - 01:11 PM

Doncs això, just fa uns minuts l'assemblea de la UEFA ha reconegut la GFA com a membre de ple dret de la UEFA. Espanya (que segons el NY Times havia amenaçat de retirar Barça i Madrid de la Champions si es permetia a Gibraltar competir) i Bielorússia han estat les úniques federacions que hi han votat en contra.

El cas és que no es pot prendre aquesta decisió com a un precedent per a una hipotètica selecció catalana sense un procés independentista. Actualment la UEFA no accepta membres que no siguin Estats reconeguts per l'ONU, però la sol·licitud de Gibraltar es va fer abans que s'aprovés aquesta normativa.

http://www.vilaweb.c...s-despanya.html

#2 RoD

RoD

    Membre d'Honor

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 6,132 posts
  • 4 topics
  • Ciutat o PoblacióCamp d'Esports

Posted 24 May 2013 - 01:42 PM

Doncs a mi em sembla malament que una colònia jugui partits internacionals.
Primer t'independitzes i ells no volen ser un país independent.

Lo mateix penso d'Escòcia, Irlanda del Nord i Gal·les.

#3 GTS

GTS

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 3,037 posts
  • 8 topics
  • Ciutat o PoblacióCorró d'Avall / Sudanell

Posted 24 May 2013 - 01:56 PM

Els casos de les "Home Nations" no tenen res a veure. Són federacions que es van crear en un context diferent i anteriorment a la creació de tots els organismes internacionals. I mai ha existit una federació de futbol del Regne Unit (tot i que la selecció sí juga els Jocs). N'hi ha unes quantes altres avui dia (Iles Feroe, Hong Kong i altres que no em vénen al cap ara).

De tota manera, per mi la legitimitat d'una federació ve de la voluntat que tingui ella mateixa a l'hora de voler competir internacionalment, no de si és un Estat independent o no. I depén en gran mesura de la consideració que es tigui de cada part de l'Estat. No és el mateix el cas del Regne Unit, on sempre han tigut clar què és Anglaterra i què és Escòcia, i no es confon Anglaterra amb Regne Unit que el d'aquí, on Espanya s'identifica amb Castella.

#4 RoD

RoD

    Membre d'Honor

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 6,132 posts
  • 4 topics
  • Ciutat o PoblacióCamp d'Esports

Posted 24 May 2013 - 02:32 PM

Coneixo el tema, però em sembla malament. És opinió personal.

Si les lleis depenesin de mi sel·leccions com Escòcia, Gibraltar o Hong Kong no competirien internacionalment.
Però per una altra part qualsevol territori amb voluntat de ser un estat podria fer un referendum i si surt que si no tindrien cap impediment en competir internacionalment.

I mira que soc fan d'Escòcia però penso que les competicions internacionals han de ser pels estats. Per sort ells viuen en un estat sense taps a les orelles i aviat tindran l'oportunitat de decidir-ho.

#5 xinxi01

xinxi01

    Veterà del forum.

  • Moderadors
  • 6,840 posts
  • 3 topics

Posted 24 May 2013 - 08:29 PM

Coneixo el tema, però em sembla malament. És opinió personal.

Si les lleis depenesin de mi sel·leccions com Escòcia, Gibraltar o Hong Kong no competirien internacionalment.
Però per una altra part qualsevol territori amb voluntat de ser un estat podria fer un referendum i si surt que si no tindrien cap impediment en competir internacionalment.

I mira que soc fan d'Escòcia però penso que les competicions internacionals han de ser pels estats. Per sort ells viuen en un estat sense taps a les orelles i aviat tindran l'oportunitat de decidir-ho.


Doncs no entendre mai per que aquesta associacio nacio = estat, sobretot a l'hora de competir internacionalment en qualsevol esport.

Si fos per mi deixaria competir fins i tot a una hipotetica selecció de gitanos a traves de la Federacio Gitana de Futbol. Si Gibraltar vol competir internacionalment i li deixen, tenen tota la legitimitat per fer-ho, la mateixa que hauriam de tenir nosaltres i la selecció Catalana.

#6 RoD

RoD

    Membre d'Honor

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 6,132 posts
  • 4 topics
  • Ciutat o PoblacióCamp d'Esports

Posted 24 May 2013 - 09:20 PM

Jo no dic nació = estat, dic que em sembla millor que només hi participin estats.

No m'agraden les mitges tintes que hi ha amb aquestos temes.

#7 Calderon

Calderon

    Canyo i gol

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1,631 posts
  • 37 topics
  • Ciutat o PoblacióBaix Segre

Posted 27 May 2013 - 08:54 AM

Jo no em poso en el debat de nacions estat, però la veritat és que no entenc que pinta Gibraltar a les classificacions de la Eurocopa.

En aquest cas, estic d'acord amb la postura de la RFEF (això no ho puc dir cada dia!! :lol: )

#8 O_K-95

O_K-95

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1,715 posts
  • 1 topics

Posted 29 May 2013 - 10:43 AM

Jo no em poso en el debat de nacions estat, però la veritat és que no entenc que pinta Gibraltar a les classificacions de la Eurocopa.

En aquest cas, estic d'acord amb la postura de la RFEF (això no ho puc dir cada dia!! :lol: )

No t'enganyis, el motiu del veto de la RFEF a Gibraltar no es pel fet que aquí s'està comentant. Gibraltar pertany al Regne Unit, no a Espanya, per tant aquesta no hi te que pintar absolutament re en el tema, simplement tenen la rabieta de considerar Gibraltar com a part del territori espanyol. En tot cas serien els britànics els que hi podrien tenir alguna cosa a dir, però està clar que aquella gent no es com la que ens envolta a nosaltres..




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users