Ir al contenido


Foto
- - - - -

Catalunya independent. Lleida a Primera.


  • You cannot start a new topic
  • Por favor inicia una sesión para responder
45 respuestas en este tema

#21 O_K-95

O_K-95

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.715 mensajes
  • 1 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 05:51

tranquil, amb una mica de vaselina tot s'arregla.

#22 CatisnotEsp1993

CatisnotEsp1993

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.141 mensajes
  • 0 topics
  • Ciutat o PoblacióBarcelona

Escrito 13 septiembre 2012 - 07:04

Crec que tens molts pardals al cap, sobretot amb això de fer un sinpa del deute que també ha generat Catalunya xD
.


Bé, el post parla de la independència de Catlaunya xD Doncs això que et dic és un dels actius més importants que tindrem a l'hora de negociar la seccessiÓ. Ho he sentit a la universitat de diferents economistes força prestigiosos a nivell mundial. Quan ens separem inicialment el deute se'l quedarà el Gobern d'Espanya que és el propietari del deute. Si volen que ens quedem part del deute, ens haurem d'asseure a negociar a vere quina quanitat ens quedem i quines faiclitats ens donen a canvi amb la interlocució d'Europa. El exemple del matrimoni és clar, si la hipotèca la tens al teu nom i et separes tu et carregues el mort, però deixant de banda exemples tenim el dret internacional a fabor!! Ara mateix de cada euro d'impostos que paguem el 40% no torna cap a casa nostra, 16.000 milions d'euros, ,és del 8% del PIB, t'asseguro que serem un estat força més ric que ara ! I ja hem diràs quins inconevenients hi ha a la formació del nostre estat ja que la majoria de pors són falsedats espanyolistes per transmetre por a la població!

#23 ilerdenc_sempre

ilerdenc_sempre

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 316 mensajes
  • 2 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 07:29

soc català, però també mediterrani i lleidatà i sincerament per mi no hi ha color entre Granada, Toledo, Santander o Valencia, amb Barcelona. Òbviament són molt millor les ciutats espanyoles. Es que soc anti-Barcelona i anti-barcelonista, dec se raro :?

No diguem rucades de que seriem el país menys endeutat d'Europa, de veritat creieu que ens podem comparar a nivell econòmic-polític (per mi a nivell social i de vida la nòrdica fa mania, soc llati de sang calenta jo) amb Dinamarca, Suècia o Noruega?

Cal que os digui el que va fer el govern de Pujol (conjuntament amb Aznar) amb la llei del sol, o no fer ni un referèndum per la independència amb gairebé 30 anys al poder i jo era petit però si tan catalans sous els que sou més grandets reclamar-lo? O el cas de Felix Millet? O els múltiples casos d'un personatge que tenim al parlament català com Joan Laporta? Etc. Etc.

No tenim bases polítiques ni econòmiques com per fer front a una utopia com la independència. El millor sens dubte algun seria una República Federal Espanyola.

PS: sabeu la quantitat de diners que arribaríem a perdre amb la independència? el tràfic entre Madrid i Barcelona passant per Zaragoza i Lleida arribant fins a Girona i surtin a França es importantíssim i si posem tràmits i traves a aquests enllaços...

PSS: respecto els que defensen la independència però els qui ho fan amb arguments i sabent lo bo i lo dolent que comporta ser independent (com el ROD) no als que creuen que seriem una super potència econòmica, política i social que tombaríem Japó, Alemanya i EEUU.

#24 CatisnotEsp1993

CatisnotEsp1993

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.141 mensajes
  • 0 topics
  • Ciutat o PoblacióBarcelona

Escrito 13 septiembre 2012 - 07:36

soc català, però també mediterrani i lleidatà i sincerament per mi no hi ha color entre Granada, Toledo, Santander o Valencia, amb Barcelona. Òbviament són molt millor les ciutats espanyoles. Es que soc anti-Barcelona i anti-barcelonista, dec se raro :?

No diguem rucades de que seriem el país menys endeutat d'Europa, de veritat creieu que ens podem comparar a nivell econòmic-polític (per mi a nivell social i de vida la nòrdica fa mania, soc llati de sang calenta jo) amb Dinamarca, Suècia o Noruega?

Cal que os digui el que va fer el govern de Pujol (conjuntament amb Aznar) amb la llei del sol, o no fer ni un referèndum per la independència amb gairebé 30 anys al poder i jo era petit però si tan catalans sous els que sou més grandets reclamar-lo? O el cas de Felix Millet? O els múltiples casos d'un personatge que tenim al parlament català com Joan Laporta? Etc. Etc.

No tenim bases polítiques ni econòmiques com per fer front a una utopia com la independència. El millor sens dubte algun seria una República Federal Espanyola.

PS: sabeu la quantitat de diners que arribaríem a perdre amb la independència? el tràfic entre Madrid i Barcelona passant per Zaragoza i Lleida arribant fins a Girona i surtin a França es importantíssim i si posem tràmits i traves a aquests enllaços...

PSS: respecto els que defensen la independència però els qui ho fan amb arguments i sabent lo bo i lo dolent que comporta ser independent (com el ROD) no als que creuen que seriem una super potència econòmica, política i social que tombaríem Japó, Alemanya i EEUU.


Doncs jo sóc lleidatà i català. Li retrec certes coses a Barcelona, Madrid i Múrcia, però no n'odio cap, es mereixen tot el meu respecte, igual que la resta de pobles de l'estat. Crec que el teu odi no porta enlloc i només fa que encegar-te-
Evidenment que no seriem una super-potència, seguiriem tenit la mateixa merda de sempre, especulació, corrupció... però això no treu cap de les aventatges culturals, lingüístiques i econòmiques que suposaria la secessió.
Respectes als independentistes amb arugments? Doncs jo respecto als no independentistes amb arguments i no n'he sentit cap contrari per part teva... República epsanyola? Ves somiant, fa molts anys que l catalanisme s'intenta integrar a Espanya però el federalisme no el defensa ningú fora de casa nostra.

Fronteres? Jo crec en la unitat d'Europa per surtir de la crisis, si tenim la independència és per tenir veu i vot en una Europa federal, dels pobles, sense fronteres i amb una política conjunta que vagi al seu favor i no al dels estats dominants.

#25 babunski

babunski

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 2.217 mensajes
  • 1 topics
  • Ciutat o PoblacióLleida

Escrito 13 septiembre 2012 - 07:45

El problema de l'Espanya federal és que els únic defensors de l'Espanya federal són a Catalunya. A Espanya no volen saber res de federalisme.

#26 ilerdenc_sempre

ilerdenc_sempre

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 316 mensajes
  • 2 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 07:47

Crec que t'equivoques al confondre lingüística amb política, i no sol tu molta gent i no sol catalana també espanyola. Jo soc molt feliç de parlar espanyol o castellà, català i anglès i tan de bo ho pogués fer amb italià, francès o ugandès. La parla i el coneixement d'idiomes es una cosa cultural i en aquest sentit hauríem d'aprendre molt de l'Índia per exemple!!!

Que jo somiï amb una república federal es lo mateix que amb una sola manifestació en la que no va mínim un 60% de les persones que viuen en un indret cregui que pot assolir la independència.

Sincerament Espanya a nivell territorial (geogràficament parlant es dels millors països europeus, pensa amb el clima, les platges, el sistema central, la gastronomia...) i es molt important que hi vagi gent de turisme arreu d'Espanya per que es un dels mètodes d'aconseguir que la gent de retruc passi també per Catalunya.

I una cosa, suposo que molts dels que os queixeu del govern de Madrid es del centralisme, però que creieu que fa Barcelona? Volie fer els jocs olímpics d'hivern i "apoderar-se" dels pirineus de la Vall d'Aran, o mireu el que passe ara a Tarragona amb lo de "Barcelona World", nosaltres amb el govern de Madrid tenim centralisme, i si ens independitzem tindrem la mateixa merda, però enlloc de Madrid serà Barcelona.

#27 CatisnotEsp1993

CatisnotEsp1993

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.141 mensajes
  • 0 topics
  • Ciutat o PoblacióBarcelona

Escrito 13 septiembre 2012 - 08:02

Crec que t'equivoques al confondre lingüística amb política, i no sol tu molta gent i no sol catalana també espanyola. Jo soc molt feliç de parlar espanyol o castellà, català i anglès i tan de bo ho pogués fer amb italià, francès o ugandès. La parla i el coneixement d'idiomes es una cosa cultural i en aquest sentit hauríem d'aprendre molt de l'Índia per exemple!!!

Que jo somiï amb una república federal es lo mateix que amb una sola manifestació en la que no va mínim un 60% de les persones que viuen en un indret cregui que pot assolir la independència.

Sincerament Espanya a nivell territorial (geogràficament parlant es dels millors països europeus, pensa amb el clima, les platges, el sistema central, la gastronomia...) i es molt important que hi vagi gent de turisme arreu d'Espanya per que es un dels mètodes d'aconseguir que la gent de retruc passi també per Catalunya.

I una cosa, suposo que molts dels que os queixeu del govern de Madrid es del centralisme, però que creieu que fa Barcelona? Volie fer els jocs olímpics d'hivern i "apoderar-se" dels pirineus de la Vall d'Aran, o mireu el que passe ara a Tarragona amb lo de "Barcelona World", nosaltres amb el govern de Madrid tenim centralisme, i si ens independitzem tindrem la mateixa merda, però enlloc de Madrid serà Barcelona.


Doncs per desgràcia penso que actualment lingüística i polítca van unides de la mà. Quan formavam part de la Corona d'Aragó o quan ens vam unir a Castella per fer fora als moros, els catalns erem més espanyols que els mateixos castellans, sen's van mantenir els furs catalans, controlavem les fronteres, recaudavem els nostres impostos i el català era la úncia llengua del poble. Al 1714 sen's aboleixen els furs i sen's IMPOSA el castellà. La Espanya que respectava les seves peculiaritats va començar a menjar-se la resta de pobles i llengues. Encara avui, les lleis espanyoles segueixen intentant acabar amb la presència del català a casa nostra amb sentències absurdes contra la nostra llengüa a l'escola, la justícia i les institucions. El català cada cop es parla menys (sobretot a Barcelona) i des de l'espanyolisme es té clar que per acabar amb un poble s'ha d'atacar la llengua, font principal de la identitat. Per sort però, cada vegada veig més castellanoparlants a favor nostre.
Ja t'he comentat que m'encanten la resta de pobles d'Espanya, són admirables en tots els aspectes i tant de bo en pugi anar coneixen cada cop més per enriquir-me. El que no m'agrada és la Espanya de merda que hi ha ara.
El centralisme de Barcelona també el critico, però penso que primer és millor acabar amb l'opressió de fora que ens donarà molts més recursos per acabar amb el centralisme a casa nostra.

#28 GTS

GTS

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 3.037 mensajes
  • 8 topics
  • Ciutat o PoblacióCorró d'Avall / Sudanell

Escrito 13 septiembre 2012 - 08:25

El Barça que foti lo que li roti, tot plegat sempre ho ha fet. Però hauria d'haver una lliga catalana que donés accés a Champions i a Europa League. Si aquell equip de Barcelona no vol ser-hi, doncs millor per nosaltres. No el necessitem per a res.


Crec que amb poques línies està més que ben exposat el tema. I personalment crec que el Barça acabaria continuant a la lliga espanyola, al final el futbol actual és tema de diners, i a ambdós parts els interessa entendre's econòmicament.

I sincerament, pensar en un Lleida que tingui possiblitats de jugar a Europa, encara que sigui en una fase prèvia de l'Europa League.... fa goig, coi.

#29 xinxi01

xinxi01

    Veterà del forum.

  • Moderadors
  • 6.840 mensajes
  • 3 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 09:48

Que jo somiï amb una república federal es lo mateix que amb una sola manifestació en la que no va mínim un 60% de les persones que viuen en un indret cregui que pot assolir la independència.

independitzem tindrem la mateixa merda, però enlloc de Madrid serà Barcelona.



A lo primer, cal dir que si a Madrid van anar 2 milions per manifestarse contra ETA el 1995 vol dir que els 46 milions restants estaven a favor d'ETA? Aquest argument no es valid i es totalment fals, 2 milions de catalans i un seguiment de 500 mil persones per televisió ho diu tot, i a qui no li agradi, calavera, pinta i la ratlla al mig!

I a lo 2n, prefereixo una capital d'un estat català a 120 km de Lleida que segur que vetllara i invertira mes en el meu territori que una ciutat que tinc a 500 km i que ni hem respecta, ni inverteix en mi i a damunt se'm pixa a la cara.


Per acabar, el federalisme ES MORT.! M O R T ! I si Catalunya s'independitza, Espanya tambe surt de la UE ja que seria un estat nou i hauria de reclamar la seva readmisio a la UE, un exemple d'aixo es el cas de Flandes i Brussel·les, on no saben com fer's-ho per ser independents i no fer que la capital de la UE quedi fora de la mateixa UE.


Als unionistes se us han acabat els arguments i el temps, i ara es la nostra hora, agafem el nostre cami i via fora, catalans!


Ni autonomisme ni federalisme, ESTAT PROPI !

#30 PapaNoel

PapaNoel

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 329 mensajes
  • 16 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 10:17

Como dato curioso...
Esta tarde Sandro Rosell ha dicho en television...
Si Catalunya se indipendiza de España,nosotros jugariamos la Liga Española.

#31 GTS

GTS

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 3.037 mensajes
  • 8 topics
  • Ciutat o PoblacióCorró d'Avall / Sudanell

Escrito 13 septiembre 2012 - 10:19

Que jo somiï amb una república federal es lo mateix que amb una sola manifestació en la que no va mínim un 60% de les persones que viuen en un indret cregui que pot assolir la independència.


Les darreres enquestes dónen un 51% favorable a la independència, un 21% en contra i un 21% d'abstenció. Crec que són unes xifres prou importants com perquè es plantegi preguntar-ho a les urnes, que ésl'únic mitjà de saber quina és la majoria.

#32 xinxi01

xinxi01

    Veterà del forum.

  • Moderadors
  • 6.840 mensajes
  • 3 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 11:23

Como dato curioso...
Esta tarde Sandro Rosell ha dicho en television...
Si Catalunya se indipendiza de España,nosotros jugariamos la Liga Española.


No seria estrany, hi han equips de Gal·les que juguen a la lliga anglesa, el Monaco juga a la francesa i Andorra te representants a les lligues espanyoles. Fins i tot fa poc si no recordo malament el Celtic va demanar de jugar a la Premier anglesa.

Ademes que dubto molt que la LFP deixi escapar una de les seves grans fonts d'ingressos xD generen mes amb els 2 Barça - Madrid anuals que amb la resta de partits de lliga.

#33 Calderon

Calderon

    Canyo i gol

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.631 mensajes
  • 37 topics
  • Ciutat o PoblacióBaix Segre

Escrito 14 septiembre 2012 - 08:27

Les darreres enquestes dónen un 51% favorable a la independència, un 21% en contra i un 21% d'abstenció. Crec que són unes xifres prou importants com perquè es plantegi preguntar-ho a les urnes, que ésl'únic mitjà de saber quina és la majoria.


Ja m'agradaria veure què passaria si realment es convoquès el referèndum. Dir "vull la independència" sense cap conseqüència és gratis. Si es proposès de veritat, la meitat d'aquestos es farien caquetes en pensar en les conseqüències econòmiques que podria tenir.

Crec que la independència és una utopia. Ja ho va dir ahir ben clar el Mas: no tenim estructures d'estat i tenim una economia extremadament vinculada a l'espanyola. No estem preparats i estem molt lluny d'estar-hi.

Fora de Catalunya la visió és molt diferent. Ni es creuen que aquí es paga més que la resta, ni s'entèn el fet diferencial i les reivindicacions s'interpreten com una provocació. És més, tal com veig avui Espanya, lo més segur és què, en cas d'independència, o ens envien directament els tancs per l'A2 o bé hi ha un cop d'estat i ens envien els tancs tres dies després per l'AP2.

I que consti que sempre he pensat que l'aposta havia de ser el pacte i el federalisme, però m'he desenganyat, amb certa gent pel mig, mai no canviarà res. Potser té raó el Mas, i solament podem aspirar al pacte fiscal.

#34 CatisnotEsp1993

CatisnotEsp1993

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.141 mensajes
  • 0 topics
  • Ciutat o PoblacióBarcelona

Escrito 14 septiembre 2012 - 08:47

Les darreres enquestes dónen un 51% favorable a la independència, un 21% en contra i un 21% d'abstenció. Crec que són unes xifres prou importants com perquè es plantegi preguntar-ho a les urnes, que ésl'únic mitjà de saber quina és la majoria.


Ja m'agradaria veure què passaria si realment es convoquès el referèndum. Dir "vull la independència" sense cap conseqüència és gratis. Si es proposès de veritat, la meitat d'aquestos es farien caquetes en pensar en les conseqüències econòmiques que podria tenir.

Crec que la independència és una utopia. Ja ho va dir ahir ben clar el Mas: no tenim estructures d'estat i tenim una economia extremadament vinculada a l'espanyola. No estem preparats i estem molt lluny d'estar-hi.

Fora de Catalunya la visió és molt diferent. Ni es creuen que aquí es paga més que la resta, ni s'entèn el fet diferencial i les reivindicacions s'interpreten com una provocació. És més, tal com veig avui Espanya, lo més segur és què, en cas d'independència, o ens envien directament els tancs per l'A2 o bé hi ha un cop d'estat i ens envien els tancs tres dies després per l'AP2.

I que consti que sempre he pensat que l'aposta havia de ser el pacte i el federalisme, però m'he desenganyat, amb certa gent pel mig, mai no canviarà res. Potser té raó el Mas, i solament podem aspirar al pacte fiscal.


Jo penso que a molta gent de Catalunya aquest tema, com molts d'altres polítics, li importa un rabe, cosa que faria que la participació en un referèndum fos poc elevada. Però una dada, Artur Mas és president amb el vot d'uns 900.000 catalans (el 19%). Si tots els indepenendentistes votem a un partit o coalicció independentista tenim màjoria de sobres al Parlament, on recau la sobirania del poble. A partir d'aquí es proclama la independència unilàtiral i es pacten les estructures d'estat amb Espanya i la interlocució d'Europa.
Penso que la única manera que tenim de que ens entenguin per les Espanyes és tenint el nostre estat i podent parlar de tu a tu, sense complexes, ni tenint que demanar perdó per ser catalans.
Sinó es així, un camí més llag és anar aconseguint estructures d'estat a base de la negociació per cada cop apropar-nos més a la plena autogestió.
Dependem del mercat espanyol? Doncs si, el 50% de les exportacions van allà, però estic segur que si ens compren és per la qualitat del producte i no per l'orígen. En tot cas, un boicot seria estímul per la internacionalització de les nostres empreses. I recorda que les empreses espanyoles també tenen molts interessos aquí a Catalunya i molts clients que voldràn mantenir.
Tancs, exhibició de força? No tinguis por home, que no estem al segle passat i el poder d'Europa sobre Espanya és aplastant. Tenim tots els tractats internacionals a favor. Hi haurà negociació, tant la "nova Espanya", com Catalunya haurem de demanar el ingrés a la UE que evidentment s'acceptarà i ja negociarem com ens repartim el deute i quines facilitats ens dona Espanya a canvi.

No sé perquè hi ha tanta por. Un americà està orgullós de tenir el seu estat, i un francès i un suec, per què els catalans no podem tenir el nostre sense anar en contra de ningú? En una Europa federal dels pobles, unida i amb lliure comerç, hi viurem molt millor en un estat que ataca constanment el català, l'autogovern i la nostra butxaca.

#35 Calderon

Calderon

    Canyo i gol

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.631 mensajes
  • 37 topics
  • Ciutat o PoblacióBaix Segre

Escrito 14 septiembre 2012 - 09:22

Bueno, tècnicament no t'estic parlant de riscos, sinó de realitats.

Artículo 8.1 de la Constitución Española de 1978:

1. Las Fuerzas Armadas, constituidas por el Ejército de Tierra, la Armada y el Ejército del Aire, tienen como misión garantizar la soberanía e independencia de España, defender su integridad territorial y el ordenamiento constitucional.


De fet, aquest article és un dels pocs mandats directes que estableix la CE78. Per tant, els tancs a la Diagonal (una imatge que molts han comentat darrerament) són un risc real.

Parles de l'amparament de tractats internacionals. Un tema com aquest seria tingut en compte com un assumpte intern, almenys fins que no hi haguès reconeixement per part de les NNUU o la UE, quelcom que Espanya s'encarregaria d'impedir per tots els mitjans.

Tot això seria un cas extrem, però vull insistir en adonar-nos sobre què s'està parlant: un canvi dràstic de paradigma, no solament a nivell intern per Catalunya i Espanya, sinó també a nivell geoestratègic d'Europa Occidental (on des de la Primera Guerra Mundial no passa res semblant) i de l'equilibri de forces al Mediterrani (actualment un polvorí).

Altrament, em sembla que fas unes sumes força optimistes. Dir que tots els votants de CiU són independentistes em sembla, si més no, agosarat. Sol cal preguntar-li al Duran.

I pel que fa a les empreses, tal com estan ara mateix els empresaris, sol faltaria perdre el 50% del mercat. La conseqüència seria pel treballador, no en tinguis cap dubte. Parles d'incentius, i és ben cert que les empreses s'espavilen però, mentre, despatxen treballadors.

Insisteixo: no dic que em sembli malament la idea, el que dic és que cal adonar-se sobre què estem parlant, i que les coses s'han de fer a poc a poc. Treure la bandera és molt fàcil, jo estic parlant de construir un estat.

#36 CatisnotEsp1993

CatisnotEsp1993

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.141 mensajes
  • 0 topics
  • Ciutat o PoblacióBarcelona

Escrito 14 septiembre 2012 - 09:41

Bueno, tècnicament no t'estic parlant de riscos, sinó de realitats.

Artículo 8.1 de la Constitución Española de 1978:

1. Las Fuerzas Armadas, constituidas por el Ejército de Tierra, la Armada y el Ejército del Aire, tienen como misión garantizar la soberanía e independencia de España, defender su integridad territorial y el ordenamiento constitucional.


De fet, aquest article és un dels pocs mandats directes que estableix la CE78. Per tant, els tancs a la Diagonal (una imatge que molts han comentat darrerament) són un risc real.

Parles de l'amparament de tractats internacionals. Un tema com aquest seria tingut en compte com un assumpte intern, almenys fins que no hi haguès reconeixement per part de les NNUU o la UE, quelcom que Espanya s'encarregaria d'impedir per tots els mitjans.

Tot això seria un cas extrem, però vull insistir en adonar-nos sobre què s'està parlant: un canvi dràstic de paradigma, no solament a nivell intern per Catalunya i Espanya, sinó també a nivell geoestratègic d'Europa Occidental (on des de la Primera Guerra Mundial no passa res semblant) i de l'equilibri de forces al Mediterrani (actualment un polvorí).

Altrament, em sembla que fas unes sumes força optimistes. Dir que tots els votants de CiU són independentistes em sembla, si més no, agosarat. Sol cal preguntar-li al Duran.

I pel que fa a les empreses, tal com estan ara mateix els empresaris, sol faltaria perdre el 50% del mercat. La conseqüència seria pel treballador, no en tinguis cap dubte. Parles d'incentius, i és ben cert que les empreses s'espavilen però, mentre, despatxen treballadors.

Insisteixo: no dic que em sembli malament la idea, el que dic és que cal adonar-se sobre què estem parlant, i que les coses s'han de fer a poc a poc. Treure la bandera és molt fàcil, jo estic parlant de construir un estat.


Estic segur que els espanyols no són tant dolents com per enviar tancs i si ho fessin rebriem l'ajuda immediata d'Europa i Espanya quedaria marginada mundialment. Com t'he dit els hi interessa negociar, ens hauràn d'endossar part del seu deute estratosfèric i no ens el quedarem de forma gratuïta.

No seria un canvi tant gran. Avui en dia el poder el té Europa i tot seguiria igual, no hi hauria canvis radicals. Seguiriem sent Europa i utilitzant el euro, sense fronteres ni aranzels. La diferència seria que hauríem de crear diferents estructures d'estat, que es farien amb l'augment significatiu dels diners recaudats a casa nostra. El mercat espanyol el seguiriem tenint igual, un boicot seria reduït i ens estimularia a la internacionalització, tard o d'hora passaria l'odi i el bon rollo seria més present que mai.

No t'he dit que tots els votants de CiU siguin independentistes, no m'has entés. Jo t'he dit que Ciu, amb 900.000 votants (un 19% dels catalans) té màjoria clara al Parlament. Entre la gent que ha votat a les consultes sobiranistes i la que s'ha manifestat i la que s'ha quedat a casa però hi hauria anat, estic segur que som molts més de 2.000.000 que si votessim tots al mateix partit o coalició tindriem màjoria absoluta al parlament i podriem declar unilateralment la independència i després a negociar de tu a tu.

No ens podem quedar parats i deixar seguir aquest menyspreu econòmic, cultral i lingüístic, hem d'acturar per defensar el nostre poble. La independència no és per separar, és per aporpar-nos més amb Europa i tenir veu i vot i reconciliar-nos amb els nostres germans castellans.
Potser la independència és dífiicl, però hi ha tot un poble il·Lusionat que comparteix un somni i uns anhels de llibertat i això no té preu. I en tot cas, aconseguir una Espanya confederal, on des de l'estat sen's reconegui com a nació seria un gran pas pel nostre poble.

#37 Calderon

Calderon

    Canyo i gol

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.631 mensajes
  • 37 topics
  • Ciutat o PoblacióBaix Segre

Escrito 14 septiembre 2012 - 10:02

Cada vegada que em confiat en els altres països, als catalans ja saps com ens ha anat.

Els processos secessionistes que s'han solucionat sense un sol tret es poden comptar amb els dits de les mans. Ens pensem que estem al s. XXI, però avui en dia la sang bull igual que en temps dels romans.

I el canvi serà gran, molt gran. De bones a primeres, quedaríem fora de la UE (segurament tornaríem ràpid, però impossible en menys de 4-5 anys), en el millor dels casos, ens hauríem de menjar la part proporcional del deute espanyol (suposant que acabem amics), a més a més de les indemnitzacions (sí, al final tot s'arregla pagant), gent que directament marxaria i moltes empreses que tancarien...

I insisteixo, crec que fas càlculs molt optimistes. No és el mateix sortir al carrer amb la bandera la diada, o votar en un referèndum (de fet, "consulta") sense cap conseqüència que fer el mateix si saps que la situació pot canviar realment i prens consciència del que pot suposar o pot passar després.

La veritat és hi ha una cosa que he après a base de hòsties, (més de les que et puguis pensar) i és que, al moment de la veritat, la gent és moooolt més conservadora del que t'esperes.

#38 Shunsuke_Nakamura

Shunsuke_Nakamura

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 907 mensajes
  • 1 topics

Escrito 14 septiembre 2012 - 10:09

Bueno, tècnicament no t'estic parlant de riscos, sinó de realitats.

Artículo 8.1 de la Constitución Española de 1978:

1. Las Fuerzas Armadas, constituidas por el Ejército de Tierra, la Armada y el Ejército del Aire, tienen como misión garantizar la soberanía e independencia de España, defender su integridad territorial y el ordenamiento constitucional.


De fet, aquest article és un dels pocs mandats directes que estableix la CE78. Per tant, els tancs a la Diagonal (una imatge que molts han comentat darrerament) són un risc real.

Parles de l'amparament de tractats internacionals. Un tema com aquest seria tingut en compte com un assumpte intern, almenys fins que no hi haguès reconeixement per part de les NNUU o la UE, quelcom que Espanya s'encarregaria d'impedir per tots els mitjans.

Tot això seria un cas extrem, però vull insistir en adonar-nos sobre què s'està parlant: un canvi dràstic de paradigma, no solament a nivell intern per Catalunya i Espanya, sinó també a nivell geoestratègic d'Europa Occidental (on des de la Primera Guerra Mundial no passa res semblant) i de l'equilibri de forces al Mediterrani (actualment un polvorí).

Altrament, em sembla que fas unes sumes força optimistes. Dir que tots els votants de CiU són independentistes em sembla, si més no, agosarat. Sol cal preguntar-li al Duran.

I pel que fa a les empreses, tal com estan ara mateix els empresaris, sol faltaria perdre el 50% del mercat. La conseqüència seria pel treballador, no en tinguis cap dubte. Parles d'incentius, i és ben cert que les empreses s'espavilen però, mentre, despatxen treballadors.

Insisteixo: no dic que em sembli malament la idea, el que dic és que cal adonar-se sobre què estem parlant, i que les coses s'han de fer a poc a poc. Treure la bandera és molt fàcil, jo estic parlant de construir un estat.


Estic segur que els espanyols no són tant dolents com per enviar tancs i si ho fessin rebriem l'ajuda immediata d'Europa i Espanya quedaria marginada mundialment.

No sé si es que ets molt ingenu o tens molts pardals al cap, però no sé com pots dir això i quedar-te tan ample xD

#39 xinxi01

xinxi01

    Veterà del forum.

  • Moderadors
  • 6.840 mensajes
  • 3 topics

Escrito 14 septiembre 2012 - 10:17

Com han de treure tancs si nomes en gasolina i peatges ja no hi arribarien

Ara seriosament, lo dels tancs es una broma, ni tenen ous, ni poden fer-ho ja que no pinten res al panorama europeu.


Moc el tema a Altres temes per que no te res a veure amb el Lleida.

#40 CatisnotEsp1993

CatisnotEsp1993

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.141 mensajes
  • 0 topics
  • Ciutat o PoblacióBarcelona

Escrito 14 septiembre 2012 - 10:38

Cada vegada que em confiat en els altres països, als catalans ja saps com ens ha anat.

Els processos secessionistes que s'han solucionat sense un sol tret es poden comptar amb els dits de les mans. Ens pensem que estem al s. XXI, però avui en dia la sang bull igual que en temps dels romans.

I el canvi serà gran, molt gran. De bones a primeres, quedaríem fora de la UE (segurament tornaríem ràpid, però impossible en menys de 4-5 anys), en el millor dels casos, ens hauríem de menjar la part proporcional del deute espanyol (suposant que acabem amics), a més a més de les indemnitzacions (sí, al final tot s'arregla pagant), gent que directament marxaria i moltes empreses que tancarien...


Estem al segle XXI i si pensem que Espanya treurà els tancs, encara es tenenim més arguments independentistes i de percepció d'odi per part d'Espanya. Estem al segle XXI i Europa i la democràcia manen!

Quedar fora de la UE? Ja vec que des de l'espanyolisme estan cagats al veure la marea independentista i ara es dedicaràn a atemorir a la població: RESISTIREM !! Per començar, quan vam entrar a Europa ho vam fer tots els ciutadans residents a l'Estat Espanyol i no un territori. Les condicions que es van firmar a l'hora d'entrar incloient Catalunya i després de la secessió, Espanya també hauria de demanar la readmissió a la Unió Europea. No quedarem fora de la UE, seguirem tenint el euro i to seguirà igual, encara que també estaria bé que diferents economistes analitzessin si ens convè o no entrar a Europa...

No hi ha cap llei que diu que ens haguem de carregar part del deute espanyol, El DEUTE que ha creat el gobern d'Espanya com a institució no és el nostre, si volen que n'assumim una part ja ens sentarem a negociar i exigirem contrapartides amb la interlocució d'Europa, com el cas del divorci i la hipotèca que he explicat abans.

Ara mateix per cada euro que paguem d'impostos, 40 centims no tornen a Catalunya 16.000 milions d'Euros, ens empobrim amb el 9% del PIB, una animalada i ja no parlo dels arguments sentimentals, culturals i lingüístics favorables a la independència. Dels boicots i el merat Espanyol ja n'hem parlat.

Evidentment que és un procés complicat i no és un camí de roses, però hem d'aprofitar el moment històric i ser valents.

Hem de jugar les nostres cartes a Madrid i demostrar que no ens conformen les engrunes i que tenim força. Poc a poc anar aconseguint eines d'estat Si no apuntem alt, no ens tndràn en compte i passaràn de nosaltres, i si al final aconseguim un Estat Confederal on sen's respecti com a nació i decidim nosaltres on van els nostres impostos i quina llengua utilitzem a l'escola, dons ja haurem millorat.




1 usuario(s) estan leyendo este tema

0 miembros, 1 invitados, 0 usuarios anónimos