Ir al contenido


Foto
- - - - -

Catalunya independent. Lleida a Primera.


  • You cannot start a new topic
  • Por favor inicia una sesión para responder
45 respuestas en este tema

#1 Losoci

Losoci

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 688 mensajes
  • 0 topics

Escrito 12 septiembre 2012 - 06:53

Amb una hipotètica independència del nostre pais el Lleida Esportiu seria equip de Primera divisió.
Barcelona
Espanyol
Girona
Sabadell
Lleida Esportiu
L'Hospitalet
Badalona
Sant Andreu
Reus
Llagostera
Prat
Nastic..... Potser Balaguer o Tárrega

Pero no crec que els del Barça vulguin jugar aquesta lliga, quedar fora de Europa (Catalunya no es menbre de la UEFA ni la FIFA), reduïr el seu pressupost...
Catalunya potser no será independent pel Barça...

#2 PapaNoel

PapaNoel

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 329 mensajes
  • 16 topics

Escrito 12 septiembre 2012 - 07:21

Barça y Espanyol no jugarian esa Liga Catalana (no estan obligados)
El FC Andorra no juega la liga Andorrana,hay equipos de Gales que juegan la liga Inglesa...

#3 DTC

DTC

    Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 132 mensajes
  • 1 topics

Escrito 12 septiembre 2012 - 10:22

Aquesta lliga catalana amb Barça i Espamyol és del tot absurda, de lo menys factible... Això que diuen que si Catalunya s'independitza s'haurà de crear una lliga catalana amb el Barça, l'Espanyol i demés minyons del futbol català, és una total milonga, un enganya babaus!!

L'Estat Espanyol, la LFP i la FEF son tres institucions independents entre sí. L'Estat espanyol podria disoldre's al proclamar-se la independència o total soberania de Catalunya, per posteriorment complir els requisits per entrar a la UE i a la ONU, aleshores també, la FCF pot desmembrar-se de la FEF i adscriure's a la UEFA i a la FIFA, podent així, participar les seleccions catalanes en competicions oficials. Amén! D'altra banda, la LFP té uns estatuts totalment independents de la Constitució espanyola, per lo que la Liga BBVA i la Liga Adelante poden mantindre's tal i com estan, amb la mateixa estructura i amb els mateixos equips, tan catalans, com bascos i andorrans. De fet, com apunta el company, hi ha exemples de lligues europees que tenen equips d'altres estats, com ara el Mónaco que juga a França, l'Andorra que ho fa a Espanya malgrat tenir una propia lliga andorrana, o els equips gal·lesos que juguen a Anglaterra. No sé si ha quedat clar? Espanya pot desmembrar-se en diferents estats, però això no té per què comportar que la Lliga s'hagi de dividir també. Això sí, cada visita d'un equip català a camp castellà, ja cal que s'hi vagi ben protegit...

Per mi, lo ideal seria que el Barça entrès definitivament a formar part de la previsible futura Lliga Europea, juntament amb els grans del continent, fent una competició més o menys tancada, a l'estil NBA. Que l'Espanyol es mantinguès a la Lliga espanyola, com a bon club espanyolista i butifler que és. I tots els demés clubs catalans, doncs a competir a la Lliga i la Copa catalanes, amb classificació per a les prèvies de les competicions europees. Així, el Lleida, fàcilment podria arribar a jugar competició europea, que seria diferent i de menys nivell que la gran Lliga europea del Barça, Madrid i demés monstres amb que s'especula.

Tot això, aniria molt bé pel futbol català, i tambè pel castellà o espanyol, i no només aniria bé pel futbol, potser també per la cultura i l'economia de catalans i castellans.

#4 ULTRA_VINIL

ULTRA_VINIL

    Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 106 mensajes
  • 5 topics
  • Ciutat o PoblacióLleida

Escrito 12 septiembre 2012 - 10:37

m'encante la idea

#5 xinxi01

xinxi01

    Veterà del forum.

  • Moderadors
  • 6.840 mensajes
  • 3 topics

Escrito 12 septiembre 2012 - 11:04

Jo soc dels que creu que tot continuaria igual, la LFP es un ens privat i el Barça es una inmensa font d'ingressos i prestigi que no deixaran anar ni tarats.

Com be dieu hi han equips gal·lesos que juguen a la lliga anglesa, i fins i tot el Celtic va demanar de jugar la Premier i li van dir que si... pero que havia de començar des de l'ultima categoria. Amb aixo el Barça ho tindria tant facil com comprar una plaça a 2na A o 1r A pero 5 milions d'euros o 10 i a pendre pel cul, problema resolt.

#6 RoD

RoD

    Membre d'Honor

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 6.132 mensajes
  • 4 topics
  • Ciutat o PoblacióCamp d'Esports

Escrito 13 septiembre 2012 - 08:23

Independència si però només per lo que interessa eh culers :lol:

Catalunya no és Andorra, ni Mònaco. Catalunya té prous equips (al voltant de 1.000) com per fer la seva pròpia lliga, i en un escenari d'independència les tensions entre els dos països serien molt grans com per acceptar cap equip català a les competicions espanyoles. Només per orgull i per evitar problemes als camps no ho farien.

Si ens independitzem d'Espanya tingueu clar que els membres de la LFP i la RFEF votaran a favor d'expulsar als equips catalans de les competicions espanyoles (això inclou al Barça si).

A mi em sembla bé la lliga catalana. És lo que s'ha de fer.

Una nació, una selecció.
Una nació, una competició pròpia :wink:

#7 Calderon

Calderon

    Canyo i gol

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.631 mensajes
  • 37 topics
  • Ciutat o PoblacióBaix Segre

Escrito 13 septiembre 2012 - 08:32

Ni Lleida a primera, ni Lliga Europea, ni cap canvi. Els que toquen pasta llarga (i els futbolistes, clubs, televisions, inversors, socis compromissaris, agents... toquen pasta llarga) no tenen cap interès en canviar res.

En cas de proposar-se seriosament la independència, el Barça seria dels primers en fer campanya en contra. Això sí, en plau CiU: "ara si, tot i que ara no". I si s'hi arribès, ja m'agradaria veure què passaria amb el futbol. De bones a primeres, se m'acud que els clubs de primera podrien quedar-se a la LFP sense cap problema més que els saraus descomunals que tindrien cada cap de setmana que toqui partit a fora.

#8 Mariolero

Mariolero

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 361 mensajes
  • 0 topics
  • Ciutat o PoblacióLleida

Escrito 13 septiembre 2012 - 08:32

y una duda que me surge: si finalmente Catalunya se independiza de España que pasará con los festivales de Radio Tele Taxi??? es algo que no me deja dormir desde el día de la Diada :D

#9 DTC

DTC

    Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 132 mensajes
  • 1 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 01:41

Home, clar. Sortiriem ben escaldats de cada plaça castellana... Lo lògic seria crear la Lliga catalana, però en aquesta no hi veig pas ni el Barça ni l'Espanyol. De fet, quasi que millor no hi siguin, n'hi ha que ni els volem veure per aquí... L'Espanyol pot quedar-se perfectament a la lliga espanyola. D'altra banda, lo de la lliga europea amb els grans d'Europa (Barça, Madrid, València,...) ho vec molt factible d'aquí uns anys, crec que ja s'està planificant per portar-ho a terme a mig/llarg termini. Inclós, crec que arrivaria abans aquesta suposada lliga europea que no pas una possible independència de Catalunya...

Estaria d'allò més bé una primera divisió catalana amb classificació per a la previa d'alguna competició europea. Amb clubs com Lleida, Sabadell, Girona, Nàstic, Sant Andreu, Badalona, Figueres, Balaguer, etc.. i perquè no, també podria obrir-se a resta de clubs dels Païssos catalans (a excepció de València, Hércules i Mallorca), com el Castellò, Llevant, Vila-reial, Alcoià, At. Balears, Eivissa, Binèfar, Fraga, Andorra, Perpinyà, etc... Ja friso. Somiar encara és gratis, o no?

#10 DTC

DTC

    Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 132 mensajes
  • 1 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 01:51

y una duda que me surge: si finalmente Catalunya se independiza de España que pasará con los festivales de Radio Tele Taxi??? es algo que no me deja dormir desde el día de la Diada :D


Jejeje... I que passaria amb aquells castellans de l'extra-radio de la metrópolis (Hospitalet, Cornellà, Santa Coloma,...)? Es formaria la Franja del Llobregat i la Franja del Besós, amb el seu exèrcit d'alliberació del poble castellà, tenint a Justo Molinero com a cap de propaganda política, i a José Corbacho com a cap del braç armat?... Jejeje...

#11 CatisnotEsp1993

CatisnotEsp1993

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.141 mensajes
  • 0 topics
  • Ciutat o PoblacióBarcelona

Escrito 13 septiembre 2012 - 01:53

Estic segur que quan tinguem el nostre estat independent, les relacions amb Espanya milloraràn notablement ja que podrem parlar de tu a tu sense cap jerarquia pel mig.
També estic segur que les lligues seguiran sent les mateixes, a ningú li interessa que fem una lliga pròpia!

#12 RoD

RoD

    Membre d'Honor

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 6.132 mensajes
  • 4 topics
  • Ciutat o PoblacióCamp d'Esports

Escrito 13 septiembre 2012 - 03:05

Independència a la carta :lol:

No vull que els meus impostos es gestionin a Espanya però bah, no passa res si gestionen la meva lliga.

La independència, senyors, té coses positives i coses negatives. Per a mi les coses positives son suficients com per estar-hi d'acord, però que ningú es pensi que és un camí de roses, que no hi haurà boicots, odi, ressentiment i problemes.

Si una part majoritària d'aquesta nació decideix anar a Madrid a plorar per a que un equip de futbol català continui jugant competicions espanyoles és que no ens mereixem la independència.

#13 O_K-95

O_K-95

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.715 mensajes
  • 1 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 03:13

El futbol passarà en un segon plà si el resultat es la independència. M'agrada el futbol, molt.. però no es pot comparar amb la meva identitat catalana. I potser perdrem nivell en les nostres lligues, però obtindriam el somni de les seleccions catalanes.. i a mi aixó em trempa moltisim!!! Convençut que seriam una de les aficions més nombroses i que més es mourien d'Europa!

#14 O_K-95

O_K-95

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.715 mensajes
  • 1 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 03:51

Independència a la carta :lol:

No vull que els meus impostos es gestionin a Espanya però bah, no passa res si gestionen la meva lliga.

La independència, senyors, té coses positives i coses negatives. Per a mi les coses positives son suficients com per estar-hi d'acord, però que ningú es pensi que és un camí de roses, que no hi haurà boicots, odi, ressentiment i problemes.

Si una part majoritària d'aquesta nació decideix anar a Madrid a plorar per a que un equip de futbol català continui jugant competicions espanyoles és que no ens mereixem la independència.

La lliga espanyola, com la LFP, son empresses privades, com si es vol fer una lliga entre Catalunya, andorra, la provincia d'Osca i Escocia, per dir algo.. Una cosa es la meva identitat nacional, però una altra el producte que jo vull adquirir. Soc català, però a mi m'agradaria molt més un Lleida - Sevilla, en cas que es pogués donar, que un Lleida - sabadell, Nàstic, Prat, Hospi.. i no per això renuncio a la meva catalanitat.

#15 RoD

RoD

    Membre d'Honor

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 6.132 mensajes
  • 4 topics
  • Ciutat o PoblacióCamp d'Esports

Escrito 13 septiembre 2012 - 04:24

La lliga espanyola, com la LFP, son empresses privades, com si es vol fer una lliga entre Catalunya, andorra, la provincia d'Osca i Escocia, per dir algo.. Una cosa es la meva identitat nacional, però una altra el producte que jo vull adquirir. Soc català, però a mi m'agradaria molt més un Lleida - Sevilla, en cas que es pogués donar, que un Lleida - sabadell, Nàstic, Prat, Hospi.. i no per això renuncio a la meva catalanitat.


A mi hi han moltes coses que m'agraden d'Espanya, no només el futbol, però si vull un estat propi per Catalunya obviament renuncio a tot lo bo i tot lo dolent d'Espanya. S'han de crear organismes i estructures pròpies en tots els àmbits.

Només tindria sentit si hi hagués acord per les dues parts, cosa que no hi haurà per molt que la LFP sigui una empresa privada.
Primer de tot perquè la LFP només és la agrupació dels 42 equips de 1ª i 2ª. La competició segueix sent cosa de la RFEF, que es un ens depenent del govern espanyol al cap i a la fi.
No tinc cap dubte que el gobern espanyol pressionaria per a que no s'acceptessin equips catalans i em sembla una mesura lògica. No hi pintariem res allà, si el Barça vol enfrontar-se al Madrid ja hi té la Champions.

#16 CatisnotEsp1993

CatisnotEsp1993

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.141 mensajes
  • 0 topics
  • Ciutat o PoblacióBarcelona

Escrito 13 septiembre 2012 - 04:39

Independència a la carta :lol:

No vull que els meus impostos es gestionin a Espanya però bah, no passa res si gestionen la meva lliga.

La independència, senyors, té coses positives i coses negatives. Per a mi les coses positives son suficients com per estar-hi d'acord, però que ningú es pensi que és un camí de roses, que no hi haurà boicots, odi, ressentiment i problemes.



Quan es va fer el boicot al cava català, aquest negoci és va inernacionalitzar i un cop els espanyols van veure que el cava era lo millor qualitat-preu van tornar a conumir-lo ja que no et pensis pas que abans el compraven pel fet de que fos català. El Boicot passarà i pot ser un estímul per la internacionalització de les nostres empreses.
Pel que fa a l'entrada a la UE, quan l'estat hi vam entrar tots els ciutadans i el que era en aquell moment Espanya. Després de la secessió n'hauríen de demanar l'entrada tant Catalunya com la "nova" Espanya que evidenment s'acceptarien per temes econòmiques, no deixarem pas el Euro.
El dèficit de l'estat el té el govern d'Espanya, si ens independitzem no ens carregaran pas res el deute, si tens al teu nom la hipoteca i et separes, segueixes pagant tu si no s'arriba a un acord. Serem el pais menys endeudat d'europa. Si volen que ens quedem la part del seu deute ja negociarem a canvi de què, serà un dels nostres actius en la negociació.

Que els Espanyols s'enfadaran i ens tindran odi, doncs al començament potser si però estic segur que a llarg plaç acabarem sent molt més amics i germans que no pas ara.


La lliga com bé s'ha dit no té res a veure amb els estats, són institucions privades i econòmicament a ningú li interessa canviar les coses.

#17 RoD

RoD

    Membre d'Honor

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 6.132 mensajes
  • 4 topics
  • Ciutat o PoblacióCamp d'Esports

Escrito 13 septiembre 2012 - 04:54

Crec que tens molts pardals al cap, sobretot amb això de fer un sinpa del deute que també ha generat Catalunya xD

Pero vaja, tampoc es qüestió de discutir sobre aquest tema al portal del Lleida. Crec que ja he donat la meva opinió i que quedi clar que estic a favor de la independència, però amb totes les conseqüències, no a la carta (seleccions per mi, lliga per tu, impostos per mi, deute per tu).

#18 iribar

iribar

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.270 mensajes
  • 3 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 05:24

estic amb el ROD, si es vol independencia, te que ser amb totes les consecuencies, i no segons que si, i segons que no
lliga catalana, seleccio catalana, ja no tindria sentit jugar la lliga espanyola

pd: barça-llagostera el partit de la jornada per exemple, i el barça b per exemple a camps com cervera per citar algun club. personalment m'agrada aquesta idea, votare que si la independencia quan arribi el moment, per varies raons, una d'elles es per tindre la lliga catalana i veure com el barça va a camps que ara es impossible en partits oficials de lliga.

TREMPO AMB AQUESTA IDEA :D

#19 babunski

babunski

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 2.217 mensajes
  • 1 topics
  • Ciutat o PoblacióLleida

Escrito 13 septiembre 2012 - 05:32

El Barça que foti lo que li roti, tot plegat sempre ho ha fet. Però hauria d'haver una lliga catalana que donés accés a Champions i a Europa League. Si aquell equip de Barcelona no vol ser-hi, doncs millor per nosaltres. No el necessitem per a res.

#20 iribar

iribar

    Senior Member

  • Usuaris
  • PipPipPip
  • 1.270 mensajes
  • 3 topics

Escrito 13 septiembre 2012 - 05:36

si el meu escrit el veu el futbolero, me fotra a parir en el seu foro :(
estic perdut




0 usuario(s) estan leyendo este tema

0 miembros, 0 invitados, 0 usuarios anónimos